donderdag 4 november 2010

Tijdelijk helemaal gek op

"Erg aan te raden vind ik de boekjes van de Amerikaanse psychiater Gordon Livingston 'Te vroeg oud, te laat wijs' en ‘Leren lief te hebben’. Hij heeft uit zijn jarenlange praktijk en een eigen leven dat niet altijd over rozen ging, een schatkist aan wijsheid gepuurd. Het zijn boekjes die ik aan iedereen cadeau zou willen doen.
Op eenzame hoogte in het Vlaamse land blijft voor mij nog altijd Leonard Nolens staan. Zijn ‘Dagboek van een dichter’ ligt op mijn nachtkastje. Ik was er extra benieuwd naar, omdat onze levens elkaar in oktober 1997 even hebben gekruist.
Deze week kreeg ik ‘Jummie, het ware leven van een adoptieprinses’ toegestuurd, het verse boek van Pam Emmerik, een bevriende Nederlandse schrijfster-kunstenares. Haar stijl doet me erg denken aan die van Charlotte Mutsaers, op wiens werk ik ook gek ben."

Mijn boeken(beurs)tips in De Morgen Uitgelezen 3 nov 2010

(tekening uit 'Jummie' van Pam Emmerik)